Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie – Tekst łatwy do czytania

Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej znajduje się przy ul. Karowej 2 w Warszawie.
Blisko szpitala dojeżdżają autobusy: 106, 118, 127. Autobusy 118 i 106 zatrzymują się na żądanie na przystanku „Dobra”. Żeby wysiąść z autobusu trzeba nacisnąć STOP. Aby dojść do szpitala z tego przystanku, należy podejść do dużego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Będzie tam widać szpital.
Autobus 127 zatrzymuje się na przystanku „Browarna”. Jest to ostatni przystanek. Aby dojść do szpitala z tego przystanku, należy podejść do ulicy Karowej. Skręcić w prawo i ulicą Karową iść w stronę dużego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Będzie tam widać szpital.
W pobliżu szpitala przy ulicy Dobrej, przy ulicy Karowej oraz przy ulicy Wybrzeże Kościuszkowskie są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Wejście główne do szpitala znajduje się przy ul. Dobrej.
Tak wygląda wejście główne do szpitala.

Na parterze szpitala znajduje się Specjalistyczna Poliklinika czyli przychodnia.
W Specjalistycznej Poliklinice przyjmują lekarze:
- ginekolodzy – badają i leczą kobiety i dziewczynki,
- położnicy – zajmują się kobietami w ciąży,
- onkolodzy – badają i leczą kobiety z nowotworami,
- pediatrzy – badają dzieci po urodzeniu.
W Specjalistycznej Poliklinice pobieramy krew do badań. Tu również można zbadać mocz.
Tak wygląda gabinet, w którym pobiera się krew do badań.

To jest automat do wydawania numerków.

Na wizytę lekarską trzeba się zarejestrować.
To jest rejestracja.

W Specjalistycznej Poliklinice jest Poradnia Neonatologiczna. Tu badamy i leczymy dzieci po urodzeniu.
To jest gabinet Poradni Neonatologicznej.

Mamy poczekalnię dla rodziców i ich dzieci. Tu można nakarmić dziecko lub zmienić mu pieluchę.
To jest wejście do poczekalni dla rodziców i ich dzieci.

To jest poczekalnia dla rodziców i ich dzieci.

Na parterze szpitala znajduje się Dzienny Oddział Rehabilitacji Niemowląt. Tu rehabilitanci ćwiczą z noworodkami.
Tak wygląda gabinet rehabilitacji.

Na parterze szpitala znajduje się Klinika Leczenia Niepłodności. Tu badamy i leczymy osoby, które nie mogą mieć dzieci.
Tak wygląda gabinet Kliniki Leczenia Niepłodności.

Wejście do Izby Przyjęć szpitala znajduje się przy ulicy Wybrzeże Kościuszkowskie. Tu udziela się pilnych porad. Tu przyjmuje się pacjentki do szpitala na przykład do porodu.
Tak wygląda wejście do Izby Przyjęć.

Od godziny 21:00 drzwi do Izby Przyjęć są zamknięte. Trzeba zadzwonić domofonem lub telefonem. Numery telefonów są wywieszone na drzwiach.
Tak wygląda domofon Izby Przyjęć.

Przed badaniem lekarskim trzeba się zarejestrować. Nie trzeba pobierać numerków z automatu.
To jest rejestracja Izby Przyjęć.

Na parterze szpitala znajduje się Oddział Intensywnej Terapii Noworodka. Tu opiekujemy się i leczymy ciężko chore dzieci po urodzeniu.
Tak wygląda wejście do Oddziału Intensywnej Terapii Noworodka.

Tak wygląda sala chorych w Oddziale Intensywnej Terapii Noworodka.

W Bloku Porodowym szpitala rodzą się dzieci.
Tak wygląda korytarz Bloku Porodowego.

Tak wygląda sala do porodu dzieci. To jest sala wrzosowa.

To jest sala rumiankowa.

Po porodzie mamy i ich dzieci przebywają w Oddziale Położniczym.

Niektóre dzieci po porodzie nie mogą przebywać razem z mamą. Leczymy je i opiekujemy się nimi w Oddziale Neonatologii i Patologii Noworodka.
To są sale Oddziału Neonatologii i Patologii Noworodka.
Dzieci leżą w specjalnych łóżeczkach.

Czasami dzieci muszą leżeć w inkubatorach. Tutaj są bezpieczne.

Mamy mogą w Oddziale Neonatologii i Patologii Noworodka odwiedzać swoje dzieci, karmić je, zmieniać im pieluszki i przytulać. Można usiąść w wygodnych fotelach.

W szpitalu mamy również:
- Oddział Patologii Ciąży. Leczymy kobiety będące w ciąży, ale chore np. chore na cukrzycę.
- Oddział Onkologii – leczymy w nim kobiety chore na nowotwór,
- Oddział Endokrynologii – badamy w nim kobiety mające problem z miesiączką, otyłością, trądzikiem,
- Oddział Mikroinwazyjnej Chirurgii Ginekologicznej – leczymy w nim kobiety, które nie mogą mieć dzieci.
W szpitalu robimy badania:
- USG ginekologiczne – lekarz zobaczy czy narządy płciowe kobiety są zdrowe.
- USG płodu – można zobaczyć na ekranie dziecko w brzuchu mamy. Lekarz zobaczy czy dziecko jest zdrowe.
- Mammografię – badanie pokazuje czy piersi kobiety są zdrowe.
- KTG płodu – w czasie badania można usłyszeć jak bije serce dziecka w brzuchu mamy.
- USG serca płodu – lekarz zobaczy serce dziecka w brzuchu mamy.
Skargi i opinie można składać w sekretariacie Dyrektora szpitala lub wysyłać mailem na adres sekretariat.dyrekcji@szpitalkarowa.pl
Skargi na brak dostępności można wysyłać mailem na adres dostepnosc@szpitalkarowa.pl
Koordynatorem ds. dostępności jest Anna Mroczkowska-Trybek tel. 22 59 66 450 (od godz. 12:00 do godz. 15:00).
Nasz adres:
Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej, ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa
Adres poczty elektronicznej sekretariat.dyrekcji@szpitalkarowa.pl lub sekretariat@szpitalkarowa.pl
Ważne telefony do szpitala:
Sekretariat Dyrektora szpitala tel. 22 59 66 160
Sekretariat Zastępcy Dyrektora ds. lecznictwa tel. 22 59 66 186
IZBA PRZYJĘĆ tel.: 22 59 66 135, 22 59 66 521 (przez całą dobę)
REJESTRACJA SPECJALISTYCZNEJ POLIKLINIKI tel.: 22 59 66 175 (od godz. 7:30 do godz. 18:00).